The Victoria Falls en eerste deel van de terugreis - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lisanne en Charlotte - WaarBenJij.nu The Victoria Falls en eerste deel van de terugreis - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Lisanne en Charlotte - WaarBenJij.nu

The Victoria Falls en eerste deel van de terugreis

Door: Charlotte en Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Charlotte

16 Januari 2014 | Zambia, Lusaka

Woensdag 15 januari 2014

Vanochtend, toen we bij het hostel zaten te wachten tot het tijd was om naar The Victoria Falls te gaan, vroegen 3 meiden naast ons of wij verloskunde studenten waren. Wat bleek, zij hadden de afgelopen 4 weken stage gelopen in Kasaba, een plaatsje vlakbij Lubwe. Super leuk dat we ze hier in Livingstone troffen! En ze gingen ook naar The Victoria Falls vandaag, dus we konden met z’n 5en. The Victoria Falls waren echt spectaculair en geweldig om te zien! We hadden gelukkig allemaal een regenponcho bij ons, want dat was echt nodig. We waren alsnog echt doorweekt, maar gelukkig bleef onze tas droog. En we moesten echt oppassen voor de bavianen, die op eten en tasjes van de Spar en Shoprite afkomen.
Vanmiddag zijn we nog een keer naar de Curio Market geweest voor leuke souvenirs en daarna hebben we lekker bij het zwembad gezeten en genoten van de zon. Vanavond zijn we uiteten geweest bij Livingstone Cafe.
Morgenochtend gaan we om 9 uur met de bus richting Lusaka. We hopen dat de rit deze keer 6uur is i.p.v. 8uur, want dat moet kunnen, zegt iedereen…

Donderdag 16 januari 2014
Vanochtend om half 7 opgestaan. Gelukkig pasten de koffers nog net dicht met alle souvenirs. En ze zijn alweer bijna net zo zwaar als de heenreis. Na een ontbijten gingen we in een taxi naar het busstation. We zaten businessclass, want alleen die bus vertrok om 9h. Het kostte K30 meer, maar het was het zeker waard. Heerlijke ruime, zachte stoelen, ruimte zat voor de benen, airconditioning en we kregen zelfs een flesje drinken en twee cakejes. Wonder boven wonder, was de bus om 9.10h vertrokken. Helaas werd Charlotte erg misselijk en bleef dit de hele reis aanhouden. De bus reed vlot, onderweg wel een aantal keren gestopt om mensen erin en eruit te laten en na drie uren een pauze van 10 minuten om te kunnen plassen. Maar we kwamen om 15.20h aan in Lusaka, totaal 6 uren! Erg blij, we waren inmiddels echt wel klaar met het reizen. Daar één van de vele honderden taxichauffeurs uitgezocht en ons naar het hostel laten brengen. Ook deze taxichauffeur wou ons graag naar het vliegveld brengen zaterdag, ja een mooie rit en ze zijn verzekerd van wat werk. Maar we hadden het de ander echt al beloofd en bovendien klonk deze auto niet echt veilig, vooral de remmen moet eens wat aan gedaan worden. In het hostel lekker bijkomen, van deze snelle, maar toch vervelende reis door de wagenziekte. Lekker op de wifi om jullie via de blog weer op de hoogte te stellen van onze reis.
Morgen hebben we een relaxdagje aan en in het zwembad gepland, hopen op een beetje zon want vandaag is het nogal regenachtig.
Zaterdag nog naar Kabuwata cultural village in Lusaka en naar het winkelcentrum om wat eten voor de terugreis te halen en dan zullen we 's avonds terugvliegen naar Düsseldorf via Dubai.
We hebben het gevoel dat we al heel lang weg zijn, maar toch zijn de weken achteraf echt omgevlogen. Het is echt een super ervaring geweest!

• 16 Januari 2014 - 17:04

Joke:

Zo te lezen waren de uitstapjes erg leuk. Nu nog even bijkomen en de lange terugreis beginnen. Nog veel plezier en een heel goeie vlucht. Lieve groetjes van Hans en Joke.

• 16 Januari 2014 - 17:56

A.Wienbelt:

Hallo meisjes.
    Wat een mooie foto,s,bedankt.
    Leuk dat jullie die andere meisjes ontmoetten,dat was natuurlijk meteen ervaringen uitwisselen.
    We wensen jullie morgen nog een rustig dagje.En dan de terugreis nog.
    We zullen blij zijn je weer te zien Charlotte.
    Goede reis.
    Liefs van ons.
    Opa en Oma.

• 16 Januari 2014 - 19:46

G. Tack:

Lieve meiden
    Wat fijn om te lezen, dat na alle indrukken het een fijne ervaring was en is.
    Je zult straks anders kijken en omgaan met onze luxe manier van leven. Want het kan echt nog wel een beetje veel minder gezien andere culturen.
    Een goede en behouden reis terug en tot gauw.
    Oom Jan en Tante Gepke

• 16 Januari 2014 - 19:47

Sandra:

Hej meiden, bedankt voor jullie mooie verslag de afgelopen weken. Zal het straks missen :-)
    Alvast een hele goede terugreis en voorzichtig aan hoor.
    Lieve groetjes van ons allemaal uit inmiddels een heeeeeel erg wit Vitsand!
    Johan Sandra Ilse en Birthe

• 16 Januari 2014 - 21:32

Karin En Peter:

Hoi meiden,

Hartstikke leuk om jullie reis zo een beetje mee te maken, dank voor de leuke verslagen. Jammer natuurlijk dat Charlotte toch nog een keer wagenziek is geworden, het ging immers zo lang goed. We zien al uit naar zondag en wensen jullie eerst nog wat gezelligheid en ontspanning aan de rand van het zwembad....dat zit er hier niet in! Geniet ervan

• 17 Januari 2014 - 09:21

Caroline En Han:

Hallo reizigers,

Goede reis terug en welkom thuis!

We hebben het dorp afgezet, platte karren met versierde stoelen en de muziek voorop. We hebben ook maar vast een extra doos zakdoeken besteld, want we zijn heel blij dat jullie terug zijn, met zulke geweldige ervaringen.

Wat een leuke foto voor de Victoria Falls! Jullie zien eruit in je ponchos alsof je er net uitgekrabbelde bent na een afdaling met een vlot.

Groet, Caroline & Han

• 17 Januari 2014 - 16:08

Sandra Walsma:

Wat zijn de weken omgevlogen en wat een mooie verhalen! Ben stiekem heel blij dat je weer thuis komt, Leas! :D xxx